تخفیف 15 درصد روی تمام محصولات

فروشگاه آنلاین تم تولد و لوازم تولد سورساتان


لحظه تحویل سال 98

دوشنبه,27اسفند1397

جشن نوروز از لحظهٔ اعتدال بهاری آغاز می‌شود. در دانش ستاره‌شناسی، اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی در نیم‌کره شمالی زمین، به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سوی شمال آسمان می‌رود. این لحظه، لحظه اول برج حمل نامیده می‌شود، و در تقویم هجری خورشیدی با نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین برابر است. لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران ...

لحظه تحویل سال 98

دو روز بیشتر به لحظه تحویل سال نمانده، شور خاصی در بین مردم موج می زند. خیابان ها شلوغ ترین ساعات را به خود می بینند.گروهی بدنبال اخرین خرید های سال نو و جور کردن بساط سفره هفت سین خود هستند...

زمان دقیق لحظه تحویل سال 1398

جشن نوروز از لحظهٔ اعتدال بهاری آغاز می‌شود. در دانش ستاره‌شناسی، اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی در نیم‌کره شمالی زمین، به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سوی شمال آسمان می‌رود. این لحظه، لحظه اول برج حمل نامیده می‌شود، و در تقویم هجری خورشیدی با نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین برابر است.

لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران :

ساعت ۱ و ۲۸ دقیقه و ۲۷ ثانیه بامداد روز پنج شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ هجری شمسی

مطابق ۱۳ رجب ۱۴۴۰  هجری قمری

و ۲۱ مارس ۲۰۱۹  میلادی 

چنانچه آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمه اول شبانه روز تحویل شود (همانند سال ۹۶)، همانروز نوروز است و در صورتیکه تحویل سال بعد از ظهر باشد، فردای آن روز، نوروز است. نوروز شمسی در تقویم میلادی با یکی از روزهای ۲۰ ، ۲۱ یا ۲۲ مارس مطابقت دارد.

در کشورهایی مانند ایران و افغانستان که تقویم هجری شمسی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسیای میانه و قفقاز، که تقویم میلادی متداول است، نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود.

آداب و رسوم لحظه تحویل سال نو

وقت تحویل سال، همه اعضای خانواده در خانه های خود گرد هم می آیند و در کنار سفره هفت سین مینشینند. بزرگترها به تعداد افراد مبالغی را لای قرآن می گذارند.

خیلی از مردم که قصد سفر دارند، شب سال تحویل را در منزل می مانند تا سال نو در منزل خودشان بمانند و به این ترتیب امید دارند سال آینده مشکلات کمتر باشد و در منزلشان ماندگار باشند.

 

تحویل سال 89

قهر بودن در سال نو شگون ندارد. به همین خاطر از اهل خانه اگر کسی با دیگری قهر باشد به برکت سفره هفت سین با یکدیگر آشتی کرده و روی همدیگر را می بوسند تا کینه و دشمنی را به سال بعد منتقل نکنند.

پس از تحویل سال، همه اعضای خانواده به یکدیگر عید مبارکی می گویند. آنگاه بزرگ خانواده دعای تحویل سال رامی خواند و دیگران آن را تکرار می کنند و سپس بزرگ خانواده قرآن رامی گشاید و هفت سوره یا هفت آیه از قرآن را که با کلمه سلام آغاز می شود، می خواند، آنگاه به رسم تبرک، بزرگ خانه به هر یک از اعضای خانواده مبلغی که بعنوان عیدی، لای قرآن گذاشته است می دهد. در این هنگام دهان خود را با شیرینی سفره نوروزی شیرین می کنند.

سال نو مبارک











اشتراک گزاری در: