تخفیف 15 درصد روی تمام محصولات

فروشگاه آنلاین تم تولد و لوازم تولد سورساتان


ظروف یکبار مصرف

شنبه,07مهر1397

انواع ظروف یکبار مصرف

1- ظروف یکبار مصرف پلاستیکی (پلیمیری)

  • تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با سیستم تولید نیمه فرمینگ:
  • تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با سیستم تولید ترموفرمینگ:

2- ظروف یکبار مصرف گیاهی

3- ظروف یکبار مصرف کاغذی

4- ظروف یکبار مصرف آلومینیومی

ظروف یکبار مصرف

این روزها حضور پر رنگتر ظروف یکبار مصرف و مصرف بیشتر آدمها از آنها بخوبی احساس می شود که هر روز در تولید انبوه و انواع مختلفی وارد زندگی روزمره ما شده است وقتی شاغل هستید یا به هر دلیلی سرتان شلوغ است و مهمان برایتان می‌رسد یا قصد مسافرت دارید، در خانه، محل کار، مجالس عروسی و عزا، روضه خوانی، نذری ها و همچنین جشن های تولد، ظروف یکبار مصرف زیبا برای صرف غذا و نوشیدنی در دسترس قرار دارند تا وقتی برای شست‌ و‌شوی ظروف نگذارید.

در ادامه ظروف یکبار مصرف را در دسته های مختلف تفکیک کردیم و توضیحاتی اجمالی در مورد هر نوع داده ایم که امیدواریم در خرید ظروف یکبار مصرف به کارتان بیاید.

انواع ظروف یکبار مصرف

1- ظروف یکبار مصرف پلاستیکی (پلیمیری):

امروزه ظروف یکبار مصرف پلیمری نقش بسیار پررنگی را در زندگی مردم به خود اختصاص داده است. بطور کلی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از دو روش و سیستم قابل تولید می باشد.

  • تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با سیستم تولید نیمه فرمینگ: در سیستم تولید ظروف یکبار مصرف بصورت نیمه فرمینگ تمامی فرآیند در یک دستگاه انجام می شود. مواد اولیه به شکل گرانول پتروشیمی در قسمتی از خط تولید که اکسترودر نامیده می شود، ذوب شده و تبدیل به ورق گرم می شود که قبل از سرد شدن، این ورق گرم بدون نورد و یکنواخت شدن وارد قسمت پرس شده و زیر قالب عملیات فرم دهی صورت گرفته و ظروف یکبار مصرف تولید می شود.
  • تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با سیستم تولید ترموفرمینگ: فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بصورت ترموفرمینگ، بر خلاف سیستم نیمه فرمینگ شامل دو دستگاه بوده که در دستگاه اول مواد اولیه بصورت گرانول به ورق تبدیل و به صورت رول تولید می شود سپس در دستگاه دوم که پرس ترموفرمینگ نام دارد، ورق آماده تولید، با عبور از کوره حرارتی و رسیدن درجه حرارت لازمه برای فرم گیری وارد قسمت پرس شده و ظروف یکبار مصرف مورد نظر در قالب دستگاه تولید می شود.

 

2- ظروف یکبار مصرف فومی: 

ظروف یکبار مصرف فومی که بیشتر ظرف غذای آن در مهمانی ها و مراسم و نذری ها مورد استفاده قرار می گیرد، از جنس EPS تولید می شود و به صورت کلی در سه مرحله و دستگاه تولید می گردد.

مرحله و دستگاه  اول خط تولید ظروف فومی : دراین مرحله مواد اولیه به صورت گرانول در قسمت اکسترودر خط تولید ذوب و هنگام خروج از T-DIE(محل خروج ورق) به صورت ورق در اثر دمیدن گاز مخصوص حالت انبساطی به خود گرفته و بعد از سرد شدن ورق به صورت رول تولید می شود.

مرحله  و دستگاه دوم خط تولید ظروف فومی :در این مرحله ی که در دستگاه وکیوم فرمینگ انجام می پذیرد ورق فومی پس از عبور از کوره در قالب مخصوص تحت مکش وکیوم فرم دهی و ظروف شکل گیری شده وو سپس در بعضی از پرسهای تمام اتوماتیک در ایستگاه آخر ظروف از ورق برش خورده وجدا می شوند، ولی در بعضی از پرس های نیمه اتوماتیک ورق همراه ظروف بصورت ابعاد بزرگی برش خورده و سپس بصورت دستی در پرس دیگری ظروف از ورق جدا می شود.

مرحله  و دستگاه سوم دستگاه بازیافت و گرانولساز فومی : در این مرحله که مرحله بازیافت می باشد ورق های ضایعاتی اول در دستگاه آسیاب مخصوص خرد شده و سپس در وارد اکسترودر دستگاه گرانولساز می شود و در این مرحله مواد ضایعاتی با مواد و رنگ افزودنی ذوب و مخلوط می شود و سپس به صورت رشته های نازک بسیار داغ از محل هد دای دستگاه خارج و بلافاصله توسط باد یا آب خنک شده و سفت می شود و در انتهای دستگاه این رشته ها به طول و ابعاد لازمه برش خورده و برای استفاده در دستگاه اول که خط تولید ورق می باشد آماده استقابل ذکر است مواد اولیه این ظروف فقط  در یکی از پتروشیمی های ایران تولید می شود و به دلیل حجیم و منبسط بودن ظروف تولید آن فقط در اطراف شهرهای بزرگ که فاصله مسافت محل تولید و مصرف بسیار کم باشد دارای توجیه اقتصادی است و از نظر صادرات به علت کرایه بالای حمل ونقل بدلیل حجیم بودن به هیچ عنوان توجیح اقتصادی ندارد مگر در شرایط خاص و با قیمت بالا.

 

3- ظروف یکبار مصرف گیاهی: ظروف گیاهی شامل ظروفی می شوند که مراحل تولید آن در سیستم ترموفرمینگ انجام می پذیرد ولی با این تفاوت که خود گرانول مصرفی در خط تولید ورق نیز باید در دستگاهی جداگانه آماده شود. خط تولید ظروف گیاهی شامل سه مرحله و سه دستگاه مجزاست.

در مرحله و دستگاه اول نشاسته ذرت یا برنج یا گندم در یک دستگاه مخصوص بعد از فر آوری لازمه تبدیل ب گرانول نشاسته  گیاهی مربوطه می شود.

در مرحله و دستگاه دوم گرانول نشاسته در خط تولید ورقی که با خط های تولیدورق پلیمری  از نظر ساختار سیلندر و ماردون متفاوت  می باشد با مخلوط پلیمری با درصد استاندارد ذوب و نورد وتبدیل به ورق و به صورت رول تولید می شود در مرحله و دستگاه سوم رولهای ورق گیاهی در همان پرس ترموفرمینگ بعد از عبور از کوره حرارتی و گرم شدن پس از ورود به پرس در قسمت قالب عملیات تولید ظروف گیاهی انجام می پذیرد.با توجه به جدید بودن این سیستم و تعداد کم تولید کنندگان آن وهمچنین قیمت 3 تا 4 برابری خط تولید کامل ظروف گیاهی نسبت به خط تولید ظروف پلیمری و همچنین بالا بودن قیمت مواد اولیه گیاهی نسبت به مواد اولیه پلیمری لذا قیمت ظروف گیاهی نسبت به پلیمری تقریبا در حدود 2 برابرمی باشد

 

4- ظروف یکبار مصرف کاغذی: دراین سیستم کاغذ مخصوص بصوت رول بعنوان مواد اولیه تولید، در ضخامتهای مختلف چاپ شده یا چاپ نشده وارد دستگاه شده و سپس بعد از شکل گیری، ضایعات آن برش می خورد و ظروف کاغذی مورد نظر تولید می شوند.

مزایای نوع کاغذی، شیک بودن و بهداشتی بودن و تجزیه پذیر بودن آن می باشد و همچنین از این لحاظ که هر طرحی را میتوان روی ظروف کاغذی چاپ کرد تنوع و طرح های زیبای بسیاری دارد؛ ولی عدم تولید مواد اولیه ظروف کاغذی در ایران و وابستگی آمن به واردات و همچنین امکان تولید فقط یک نوع ظرف با یک دستگاه (برای هر ظرفی مثل: لیوان، بشقاب، یا کاسه دستگاه جداگانه لازم بوده و مانند سایر ماشین آلات با تعویض قالب شکل ظروف تولیدی تغییر نمی یابد) قیمت ظروف تولید با توجه به افزایش قیمت دلار 2 تا سه برابر ظروف پلیمری می باشد.


5- ظروف یکبار مصرف آلومینیومی: ظروف یکبار مصرف آلومینیومی محصولی بسیار مناسب جهت بسته بندی مواد غذایی است.

 از این ظروف بیشتر در هتل ها رستوران ها و آشپزخانه ها و مواردی مشابه استفاده می شود که بهدلیل بالا بودن بهداشت آن نسبت به دیگر ظروف بسته بندی، مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. ظرف یکبار مصرف آلومینیومی تنها ظرف یکبار مصرفیست که برای گرم کردن محتویاتش، می توان آن را بر روی شعله ی مستقیم قرار داد. آلومینیوم دوستدار طبیعت است و باعث آلودگی محیط زیست نمی شود. همچنین هیچگونه ترکیبی با مواد غذایی گرم و فعل و انفعالات شیمیایی ندارد. لذا برای سلامتی خود و خانواده ی خودمان استفاده از این ظروف یک مزیت بی بدیل محسوب می شود.

 

6- ظروف یکبار مصرف بلک لایت: 

نوع دیگری از ظروف یکبار مصرف وجود دارد که تقریبا جدید هست و طرفدران زیادی پیدا کرده، این ظروف در رنگهای مختلف است که ماده اصلی آن پلاستیک است و بیشتر در رنگهای سبز، آبی، بنفش، نارنجی، صورتی یا رنگهای دیگر موجود است.در این ظروف یک لایه UV استفاده شده که در تاریکی نیز از خود نور ساطع می کند که بیشتر در مهمانی ها و جشن ها و تولد ها میتوان از این ظروف استفاره کرد. همچنین از آنجایی که جنس این ظروف ضخیمتر و استحکام آن بیشتر است می توان آنها را چندین بار بعد از شستشو استفاده کرد.

 

« برای مشاهده برخی از ظروف یکبار مصرف می توانید به فروشگاه اینترنتی سورساتان مراجعه فرمایید. »











اشتراک گزاری در: