تخفیف 15 درصد روی تمام محصولات

فروشگاه آنلاین تم تولد و لوازم تولد سورساتان


روز عشق

ﺳﻪشنبه,30بهمن1397

روز عشق ایرانی یا سپندارمذگان که با نام های اسپندگان و یا اسفندگان نیز شناحته می شود روزی است که آن را معادل ولنتاین می دانند. اما با تاریخی کهن تر از روز ولنتاین که ویژه ایرانیان باستان بوده واین روز را بخاطر بزرگداشت زن و زمین جشن می گرفتند. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می دهد، به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندارمذگان را به عنوان نماد عشق می پنداشتند...

روز عشق

روز عشق ایرانی یا سپندارمذگان که با نام های اسپندگان و یا اسفندگان نیز شناحته می شود روزی است که آن را معادل ولنتاین می دانند. اما با تاریخی کهن تر از روز ولنتاین که ویژه ایرانیان باستان بوده واین روز را بخاطر بزرگداشت زن و زمین جشن می گرفتند.

زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می دهد، به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندارمذگان را به عنوان نماد عشق می پنداشتند.

همانطور که در وبلاگ های قبلی توضح دادیم در ایران باستان هر روز از ماه یک نام داشت؛ روزی که نام روز و ماه یکی می شد جشنی متناسب با آن روز و ماه می گرفتندمثلا، شانزدهمین روز ماه، مهر نام داشت که در ماه مهر، مهرگان لقب می گرفت، همچنین روز 5 ام هر ماه سپندارمذ یا اسفندارمذ نام داشت که در ماه دوازدهم سال که آن هم اسفندارمذ نام داشت، جشنی با همین عنوان می گرفتند.

گرچه هنوز اختلاف نظرهایی برای تاریخ روز عشق ایرانی (سپندارمذگان) وجود دارد، اما تاریخ دقیق روز سپندارمذگان در ایران باستان 5 اسفند ماه بوده که در آن سال ها، ماه های سال همگی 30 روزه بوده اند. در تقویم جدید ایرانیان چون 6 ماه اول سال 31 روزه هستند بنابراین برخی معتقدند باید این روز را در 29 بهمن جشن بگیرند. اما بسیاری هنوز نیز معتقدند اسم اسپندگان نام پنجمین روز از ماه اسفند است و باید در همان ماه نیز جشن گرفته شود. 

یکی از آیین های باستانی سپندارمذگان، هدیه دادن مردان به همسران خود بود، همچنین در این روز مردان، زنان خانواده را بر تخت شاهی می نشاندند و از آنان اطاعت می کردندو به آنها هدیه می دادند، این یک یادآوری برای مردان بود تا مادران و همسران خود را گرامی بدارند.

سپندارمذ لقب زمین و به معنی گستراننده، مقدس و فروتن می باشد ،زمین که نماد عشق است و با فروتنی و از خود گذشتگی، آغوش خود را برای همه گسترانیده و زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد؛ نیاکان ما در این روز با دادن هدیه به بانوان و دوشیزگان "مهر و عشق" را به آنها ابراز می داشتند.

برخی از ایده هایی که سورساتان برای روز سپندارمذگان امسالتان در نظر گرفته را می توانید در این فروشگاه مشاهده کنید.

محصولات روز عشق سورساتان عبارتند از: تم زیبای لاو - بادکنک فویلی های ویژه روز عشق - استند و تاپر روز عشق - ساک کادویی روز عشق - کیسه کنفی روز عشق - قلب های شیشه ای قرمز - لوازم نمدی روز عشق - گل رز قرمز پارچه ای

روز عشق

 











اشتراک گزاری در: