تخفیف 15 درصد روی تمام محصولات

فروشگاه آنلاین تم تولد و لوازم تولد سورساتان


روز جهانی کودک

یکشنبه,15مهر1397

کودکان معمولا عاشق مهمانیها، جشن و شلوغی هستند بخصوص جشن های تولد یا جشن هایی که مختص آنهاست؛ این اهمیت دادن به کودک و گرفتن جشن برای آنها حس اعتماد بنفس کودکان را تقویت می کند. یکی از این جشنها جشن کودک است که در 16 مهر (8 اکتبر) است، اینکه کودک بفهمد روزی از سال روز جهانی مربوط به اوست و به او اهمیت زیادی داده شده، اینکه احساس کنند در مرکز توجه کل جهانند، اینکه کودک دوستان و آشنایانش را درکنار خود ببیند که برای تبریک روز او آمده اند یک حس فوق العاده برای او ایجاد می کند. همچنین این دورهمی ها و گرفتن جشن برای کودک به بهانه های مختلف باعث می شود آنها یاد بگیرند که اجتماعی باشند و با افراد دیگر در یک جو آرام تعامل برقرار کنند و همچنین این جشن ها خاطراتی شیرین و بیاد ماندنی تا آخر عمر برای کودکان بیادگار می گذارد.تمهای بسیاری برای جشن کودک وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید جوی متفاوت و جذاب با تم های کودکان ایجاد کنید. از جمله این تم ها عبارتند از: تم بی بی دختر - تم بی بی پسر - تم تدی دختر - تم تدی پسر -تم باب اسفنجی - تم مینیون یا تم های دیگری که برای مشاهده آنها می توانید به سایت فروش اینترنتی سورساتان مراجعه بفرمایید و با توجه به سلیقه خود و کودک دلبندتان مناسبترین تم را برای روز کودک یا تولد آنها انتخاب کنید.

روز جهانی کودک

کودکان برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند، روز کودک روزی است که برای یادبود و افتخار کودکان شناخته شده است؛ کشورها و سازمان های بین المللی مختلف روزهای متفاوتی را بعنوان روز کودک اعلام کرده اند و آن را جشن می گیرند.

در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان، سازمانی بنام یونسف (United Nations International Children's Emergency Fund) را ایجاد کرد که نخست «انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل» نام گرفت در سال 1953 یونیسف یکی از بخش های دائمی در سازمان ملل متحد گردید و روز 8 اکتبر روز جهانی کودک نام گرفت که این تاریخ در ایران مصادف با 16 مهر ماه می باشد. در سال 1986 در چنین روزی 2 تن از دانش آموزان 9 ساله مدرسه آتاتوری در نیویورک با نگارش نامه ای از همه بچه های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح و دوستی اختصاص دهند. در پیام یکی از بنیان گذاران روز جهانی کودک آمده است: «بزرگترهای ما عقاید ثابتی دارند، آنها ما را دوست دارند چون بچه هایشان هستیم اما آیا آنها می دانند که چه دنیایی را برای ما بوجود می آورند؛ اگر کمترین اشتباهی در ماشین هسته ای آنها رخ دهد ما هرگز شانسی برای رشد نخواهیم یافت، ما امکانی برای رشد و پرورش می خواهیم» آنچه از این پیام دریافت می شود اینست: کودکان در روز جهانی می خواهند تضاد را یادآور شوند، در حالی که سالانه هزینه های غیر قابل تصوری صرف تولید انواع سلاح های هسته ای و غیر هسته ای می شود، کودکان بسیاری از گرسنگی، عدم امکانات بهداشتی و سوء تغذیه و ... می میرند.

یونیسف اعلام داشته که فقط با اختصاص 5 دلار برای هر کودک می توان جان 90 درصد از کودکان را که سالانه میمیرند را نجات داد و برای بهبود هرچه بیشتر زندگی کودکان جهان سوم، کافی است که فقط مبلغ 6هفته بودجه تسلیحاتی جهان که خرج یک سال کودکان است هزینه شود.

وظیفه انجمن یونیسف، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنان در سالهای آغازین زندگی، و ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان است. همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنان هنگام چنگ و زلزله و حوادث طبیعی است.

در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک امده است: «کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود»

دنیای کودکانه، صمیمی ترین دنیایی است که هر لحظه بارها آرزو می کنیم تا کاش یکبار دیگر به این دنیایی کودکانه برگردیم، کودکان برای رشد و بالندگی خود نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آنان پرداخت. باتوجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه، خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را بخوبی بشناسند و خود را مکلف به برآوردن آنها بدانند؛ روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به دنیای شیرین کودکان است.

یکی از راههای شخصیت دادن به کودکان، اهمیت دادن به آنها با کارهایی مثل: بازی کردن والدین با آنها، جشن و مهمانی برای آنها به مناسبت های مختلف و دعوت دوستانشان یا هر کار دیگری که بسته به علایق کودک متفاوت هستند.

کودکان معمولا عاشق مهمانیها، جشن و شلوغی هستند بخصوص جشن های تولد یا جشن هایی که مختص آنهاست؛ این اهمیت دادن به کودک و گرفتن جشن برای آنها حس اعتماد بنفس کودکان را تقویت می کند. یکی از این جشنها جشن کودک است که در 16 مهر (8 اکتبر) است، اینکه کودک بفهمد روزی از سال روز جهانی مربوط به اوست و به او اهمیت زیادی داده شده، اینکه احساس کنند در مرکز توجه کل جهانند، اینکه کودک دوستان و آشنایانش را درکنار خود ببیند که برای تبریک روز او آمده اند یک حس فوق العاده برای او ایجاد می کند. همچنین این دورهمی ها و گرفتن جشن برای کودک به بهانه های مختلف باعث می شود آنها یاد بگیرند که اجتماعی باشند و با افراد دیگر در یک جو آرام تعامل برقرار کنند و همچنین این جشن ها خاطراتی شیرین و بیاد ماندنی تا آخر عمر برای کودکان بیادگار می گذارد.

تمهای بسیاری برای جشن کودک وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید جوی متفاوت و جذاب با تم های کودکان ایجاد کنید. از جمله این تم ها عبارتند از: تم بی بی دختر - تم بی بی پسر - تم تدی دختر - تم تدی پسر تم باب اسفنجی - تم تولد مینیون یا تم های دیگری که برای مشاهده آنها می توانید به سایت فروش اینترنتی سورساتان مراجعه بفرمایید و با توجه به سلیقه خود و کودک دلبندتان مناسبترین آنها را انتخاب کنید.











اشتراک گزاری در: